Noord-Hollanddag, 11 februari 2017

Het gaat beter met de Nederlandse economie, maar hoe zorgen we dat dit zo blijft én meer mensen dit ook gaan voelen? Minister van Economische Zaken Henk Kamp blikt terug op de afgelopen jaren en gaat met de zaal in gesprek over het verdienmodel van Nederland. Door ondernemen, hard werken, én de noodzakelijke maatregelen te nemen, is Nederland sterker uit de crisis gekomen. Om die positieve trend door te zetten moeten we slim inspelen op de snel veranderende wereld om ons heen. Daarbij zijn ontwikkelingen als automatisering, robotisering en “smart industry” geen bedreigingen maar kansen.

Een snel veranderende wereld heeft ook gevolgen voor de arbeidsmarkt. De beroepsbevolking krimp, mensen blijven gemiddeld minder lang bij één werkgever en meer mensen gaan als ZZP-er aan de slag. Om onze welvaart te behouden moeten we maximaal gebruik maken van al het talent en de vaardigheden van ons allemaal. Blijvend leren is daarom steeds belangrijker. Een investering in je persoonlijke ontwikkeling is tegelijk een investering in je loopbaan.  Daniel van der Ree, woordvoerder onderwijs in de Tweede Kamer, gaat met aanwezigen in gesprek over leven lang leren en een goede aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt.

Waar: Claus Park Collection, Bosweg 19, 2131 LX Hoofddorp

Wanneer: zaterdag 11 februari 2017, 9.30 uur.

Het programma

Ondernemers EventPlenaire zaal (openbaar)

09:30-10:30       Cora van Nieuwenhuizen en Aukje de Vries - Alternatieve financieringsvormen en MKB-kredietverstrekking

10:45- 11:30      Henk Kamp en Daniel van der Ree - Werkgever versus werknemer/ flexwerk versus vaste banen/ wat kan de overheid doen/ opleiding en inspelen op nieuwe technieken.

11:45- 12:30      Kandidaat Noord-Hollandse VVD Tweede Kamerleden - Durf te vragen (publiek stelt vragen aan kandidaat-Kamerleden)

12:30- 13:30      Lunch en netwerken